Jopa 5 minuuttia

img_7748-2

Siis mitä! Itsellekin tulee yllätyksenä, että täältä tulee uusi blogikirjoitus. En oo aktiivisesti päättänyt lopettaa tai edes vähentää kirjoittamista, mutta silti niin on käynyt. Koska elämä. Tai koska blogialusta-alkaa-täyttyä-enkä-osaa-päättää-mitä-tekisin-sille-asialle. Tai koska oon huomannut, että mulla ei saa olla liian tylsistynyt olo mutta ei myöskään liian paljoa tekemistä, tai muuten ei huvita kirjoittaa tänne. Sellainen sopiva taso tekemistä ja virikkeitä on paras, kun silloin on sekä aikaa että ideoita, mistä kirjoittaa. Ja sitten ne kuvat… Mun viimeisimmät kuvat kamerassa on itsenäisyyspäivältä, lukuun ottamatta nyt sitten tätä ylläolevaa tammikuista sumuisen harmaata kuvaa. Siinä teille monta syytä. (Vaikka mun pomo aina sanookin, että mun ei tarvi selittää, miksi, jos en oo tehnyt jotain asiaa. Riittää, että sanon, että en oo.)

Ja mistäs nyt ajattelin kirjoittaa? Esim. siitä, että en malta odottaa meidän Australian reissua, jolle lähetään parin viikon päästä eli ihan piakkoin. Oon yrittänyt löytää uudet shortsit ja kivan mekon matkaan mukaan (kuuleman mukaan lämpöä on ollut +40…), mutta vähän huonolla menestyksellä. Täytyy siirtyä nettikauppojen puolelle kai. Viisumi on hankittu, töistä pyydetty vapaata ja mahoton innostus ja malttamaton odotus on päällä. Sitten ajattelin myös kirjoittaa siitä, että huomasin just päivän pitenevän tällä hetkellä 5 minuuttia kerrallaan, ja sehän on ihan sairaan paljon! Se tekee viikossa 35 minuuttia enemmän valoa. Miettikää nyt. Sen, jos jonkun avulla jaksaa. Tammikuu oli aika tappokuukausi ainakin täällä: ei yhtään lunta, aurinkoa tai valoa.

Te tiedättekin, että oon jo aiemmin pohtinut yrityksen perustamista ja valokuvaamista vähän aiempaa järjestelmällisemmin. En oo vieläkään ottanut tässä asiassa askelta eteenpäin, mutta kivaa on se, että mua on nyt jo kolme tuttavapariskuntaa täällä kysynyt kuvaajaksi ensi kesän häihinsä. Olis kiva tehdä enemmän myös perhe- ja pariskuntakuvauksia sekä odotus- ja lapsikuvauksia. Se on tulevaisuuden haave. Kiva, kun valokuvaus joka tapauksessa on vain sivuhommaa, eikä siitä tarvi saada koko leipäänsä kasaan.

Meillä on täällä rauhallinen sunnuntai-iltapäivä. Mä oon kirjoittanut työhakemusta koko päivän (mulla on haaveita uudesta työstä, mutta katsotaan, miten käy). J nukkuu tuossa vieressä sohvalla. Se kävi tänään veljensä kanssa venemessuilla ja toi tuliaisina suomalaista Porvoon lakua. Vitsi että ilostuin. Paitsi että taisi myyjällä olla jotkut erän viimeiset kappaleet myynnissä, koska lakun pehmeys ei ollut ihan sitä luokkaa kuin yleensä. No, maku oli silti hyvä ja muistutti Suomesta. Eilen muuten tuli älytön sauna-kaipuu. Olis huvittanut mennä lauantaisaunaan, mutta eihän täällä kellään tutulla oo saunaa.

Kivaa uutta viikkoa kaikille, ja kiva kun käytte täällä aina vierailemassa, vaikka kirjoitukset onkin olleet nyt harvassa! Yritän skarpata.

6 kommenttia artikkeliin ”Jopa 5 minuuttia

  1. No jes, vihdoinkin elämää :)! Käyn melkein joka päivä kattomassa olisko tullu jotain uutta. Ja oon kuullut, että on muutkin odottanu uusia päivityksiä ;).

    Tykkää

  2. Ihanaa täällä on ajatuksia!!!! Täällä kuulee sun innostuksen, eli olet lahjakas kirjoittaja! Ja minäkin voin kertoa monen kaivanneen näitä terveisiä 🙂 kiitos kun kerroit kuulumisia, vaikka taisin ne jo tietääkin;)

    Tykkää

  3. Minäkin oon harva se päivä käynyt ja pelännyt, etkö enää kirjotakaan!;) Tosin nyt oli jonku aikaa taukoa käymisessä ja sillä aikaa oli ilmestyny kaksikin kirjotusta!:) Mutta Australia, kuulostaa mahtavalta! Turvallista matkaa!

    Tykkää

    1. No mutta, hyvä niin! Onneksi on uskollisia lukijoita, jotka ei jätä. 🙂

      Täällä on pakkaus nyt alkuvaiheessa, ja innostus kasvaa sitä mukaa!

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s